Spejarens lärling – John Flanagan

n183001

Jag vill tipsa om bokserien Spejarens lärling(Ranger’s Apprentice) som är en fantasy berättelse av John Flanagan.

Den här boken handlar om ett föräldralöst barn vid namn Will som blir omhändertagen och uppfostrad vid slottet Redmont i det mytiska kungariket Araluen. Vid 15 års ålder får Will reda på att han skall bli lärling till spejaren Halt och hela hans framtid kommer förändras.

Den här bokserien ligger mig väldigt kärt om hjärtat eftersom jag läste dom väldigt mycket när jag var mindre och jag tyckte dom var jävligt bra. En av anledningarna till att jag tycker dom är så bra är eftersom författaren låter dig tänka själv och fantisera utan att berätta exakt hur saker fungerade och eller såg ut. En sak som jag tycker är ganska jobbigt med vissa böcker är när dom är sega och hela boken baseras på en händelse och det gör verkligen inte den här boken vilket också är ett plus,

Målgruppen för den här boken tycker jag är personer som har ganska livlig fantasi och personer som såklart gillar fantasy. Den passar bäst för personer i dom tidiga tonåren runt 12-15.

Leave a comment